Aku dan Kahwin Cerai

Aku terperasan cerita mengenai tiga artis ini mula menjadi tumpuan apabila beberapa akhbar menjadikan ia sebagai tajuk muka hadapan..laku agaknya cerita ni, mesti orang nak baca..aku tengok kat kedai-kedai runcit tepi jalan pun habis paper yang dok pakai berita ni..

Tumpuan orang ramai di negara ini teralih sebentar membicarakan mengenai kisah perkahwinan daripada asam garam politik yang sudah mengundang mual..dari kedai kopi sehingga pejabat gomen, aku terdengar orang bercerita mengenai kisa mesah artis ini..sampai ada yang tanya pada aku, ape kes, ape cerita, apa hal..macam aku pulak IO yang siasat..

klc000356680

Yang sepasang, kisah cerai berai berpunca daripada tangkap khalwat..kenyataan dah diberi oleh suami, si isteri tidak percaya..dihambat dengan sejarah yang lalu, isteri menggunakannya sebagai kiblat untuk rujukan..si tukang cari cerita pula punya hebat mengorek berita..sampai menangis kawan tuh..sampai peringkat si suami kena serang si isteri di lokasi penggambaran..

Kisah yang satu lagi, pasal status kahwin..katanya tak pernah berlaku, bagaimana pula dikatakan berkahwin..macam mana boleh pula jadi bercerai pula..konflik juga cerita ini..halus nak kena faham kronologi kisah ini..

ne_02_1

Aku sebenarnya tumpang simpati pada artis-artis ini apabila kisah mereka dijaja..sekali dah mula, sampai ke lubang cacing kisah mereka akan dikorek..mujur artis-arits mudah beri kerjasama, kalau tidak berasap la kepala memikir mana nak cari berita..nak buat guano, dah demo selebriti, lagu nila..mungkin ini juga fitrah hidup apabila sesorang itu menjadi public figure sehingga bukan suku sakat mereka pun nak tau kisah hidup artis-artis ini..

manlukeman: Aku suka tunggu apa nokhtahnya..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

