Aku dan RM2.50

klt_pecah4

Pagi ini aku datang pejabat seperti biasa..dalam pukul 8.40..sebenarnya aku ada tugasan..tapi nak letak laptop dulu kat pebajat, baru cabot g..aku mulakan rutin biasa dengan mengambil akhbar dan lalu terus naik ke tingkat 2 di mana pejabat aku terletak..sampai saja, aku perhati pintu pejabat terbuka..eh..ada orang lebih datang dari aku pulak..cis..

Hairan aku bila masuk keadaan pejabat masih gelap biarpun pintu telah terbuka..tanpa mengesyaki apa-apa, aku terus meluru ke tempat aku, buka komputer..aku nak kena approve komen gang-gang dalam blog yang aku jaga untuk diorang..dengan slumber la aku buat kerja ni..tak peduli sebenarnya ada benda buruk dah berlaku..

klt_pecah3

Sedang sibuk buat benda ni..aku baru perasaan laci di meja-meja orang pejabat ini semua terbuka..seperti digeledah orang..aku pandang beg galas laptop member photo aku..aku rasa isinya..ada lagi..aku pandang keliling, semua benda termasuk almari terbuka juga..lantas aku mula tercetus..sah la opis aku kena pecah masuk..baru la kemudian aku pergi ke pintu opis, nampak kesan umpilan..mangkuk ayun betul la..

Hasil siasatan tak rasmi, hasil curi mamat ni dapat la dia dua buah laptop, satu desktop, burner..radio buruk pun nak kebas..handsfree aku sama..

Paling aku bengang..syiling aku nak bayar parking sini yang mahal gila..RM2.50 dalam laci pun aku mangkuk ayun ni nak kebas..lakhanat..hangin satu badan..

    • mywanfai
    • November 4th, 2008

    nampaknya chief crime utusan kena menjalankan siasatan

  1. dapat kat aku la..sah aku sunatkan sekali lg

    • razaklatif
    • November 6th, 2008

    loh…biar betul. barang foto ada hilang tak?

    • razaklatif
    • November 6th, 2008

    loh…biar betul. barang foto ada hilang tak?

  2. si Hafiz tinggal lap top..nasib baik xken rembat..hairan aku nape penyamun tu xrembat..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: