Aku, Seragam Sekolah dan Khalwat

kkb000011265

Meremang bulu roma aku bila aku tengok pasangan yang ditangkap khalwat di sebuah hotel bajet di Kota Bharu ni, yang aku duk tunggu berjam-jam nak keluar ni, yang si perempuannya memakainya baju seragam sekolah..aduh..mana datang keberanian budak ni sampai boleh buat benda macam ni…umur masih segar bugar..

Terkedu juga aku tatkala kedua-dua ‘mempelai’ ini muncul dengan muka ditutup hasil bantuan SB dan pegawai bomba disambut dengan tepukan berderai dan sahut menyahut sorakan oleh ramai yang sama-sama menunggu bersama aku di premis hotel ini..puak-puak ni memang tak nak berganjak meskipun sudah diarahkan polis bagi memberi ruang kepada pasangan ini yang malu untuk menonjolkan diri..

kkb000011262

Mujur  ‘drama’ ini terhenti setakat penahanan kedua pasangan ini..sebelumnya, si laki hampir bertindak tekad untuk terjun bangunan ekoran tidak mahu tertangkap dek perbuatan..ada juga terzahir perasaan takut si laki walaupun pada awalnya ketakutan itu seperti tidak ada dalam kamusnya sehingga berani ‘berkhalwat’..

Apa yang Tuhan cuba tunjuk pada aku dan orang ramai di lokasi kejadian itu adalah..Dia Maha Berkuasa..Jika berkehendak sesuatu, maka ia akan terjadi..terhidunya pihak jabatan agama kemungkaran pasangan ini, cubaan untuk terjun, tepukan dan selang seli sorakan orang ramai, terbitnya cerita ini di dada akhbar adalah hukuman dunia bagi kedua pasangan..Tuhan bayar ‘cash’…bakinya, akan diterima kemudian..

manlukeman: aku masih makhluk Mu yang kerdil

  1. saudara, teruskan menulis walau sepatah, kerana menulis adalah satu perjuangan yang hanya akan mati bila diri kita ditalkinkan

    saya adalah pengikut setia blog saudara, sama ada berentry atau sebaliknya

    ofis boleh dipecah masuk tapi kreativiti akan terus utuh, adios!

  2. alamak..otai ada la..gua segan ni..ape2 pn tq bro..

  3. Budak-budak zaman sekarang memang berani. istilahnya, ‘berani bodoh’. Berani tapi tak guna akal.

    Alhamdulillah, mungkin dengan keprihatinan masyarakat, hal-hal sebegini boleh dibanteras….

    kes tuhan bayar cash, sama macam kes norman-abby. Kan?

  4. Tuhan bayar ‘cash’ dalam byk hal..apa yang sempat rasa di dunia ni, tu la ‘cash’..

    • soulterritory2902
    • July 29th, 2009

    uish…apa la budak2 zaman2 skrng….

    • Insaf
    • October 16th, 2009

    sedih aku lihat…mereka yang masih x insaf

  5. bodh pnye jntan..
    brani buat brani tnggung la…
    mse nk buat x ingt tkut…
    dh kntoi bru nk rse tkut..

    • tokwan
    • September 6th, 2013

    Siapa-siapa pun ada buat silap…beri peluang kepada mereka untuk berubah…itu adalah lebih baik dari kita terus mencerca, mencaci, mengutuk dan sebagainya yang tidak langsung membawa apa-apa kebaikan. Semoga keinsafan hadir dalam diri mereka dan juga pada diri kita semua. Amin.

  1. January 15th, 2011

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: