Aku dan Fatwa

image

Dah makin panjang aku tengok mengenai fatwa yang dikeluarkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan mengharamkan PENGKID cuba dibangkitkan…ada pihak tertentu cuba menjadi HEROIN dalam hal ini…aku ingat boleh mati setakat fatwa itu diwar-warkan, tapi boleh jadi isu berbangkit..

Semasa fatwa ini diumumkan aku dah mula garu kepala..pelik, hairan..ada satu persoalan yang membentak fikrian aku..kewajaran FATWA itu dikeluarkan..kenapa perlu difatawakan..walhal, semua orang sedia maklum, sedia tahu, dah cukup terajar..berkongsi hidup dengan sejantina, sejenis, memang salah..HARAM..yang nak sangat ikut Kita Barat tu buat apa..alo kawan, kucing betina pun cari kucing jantan nak buat anak..setakat nak berkawan, suka hati mak bapak kau lah..

Hairan aku kenapa orang masih bebal berfikiran dalam bab ni..tak perlu bagi alasan..aku paham keadaan manusia ini..ada masalah itu, masalah ini..frust dengan dia, frust dengan orang tu..tapi jangan cuba tuding masalah yang ada untuk terjebak dalam hal ini..masalah yg ada, jangan cuba ditambah sebaliknya ia perlu diselesaikan..

Satu hal lagi..ada pula pihak tertentu yang nak bantah fatwa yang dikeluarkan..katanya ia berkaitan dnegan hak kemanusiaan..kebebasan hak asasi..yang lebih menghairankan lagi puak yang berdemontrasi itu pula terdiri daripada Non-Muslim..

KAWAN..FATWA dikeluarkan oleh cerdik pandai ISLAM..yang ditujukan kepada ORANG ISLAM…anda-anda semua yang yang BUKAN ISLAM, nak buat apa-apa, SUKA HATI LA..

Manlukeman: aduh..sampai benda ni pun nak kena cakap..

    • mywanfai
    • November 13th, 2008

    sabar bro… nampak marah sangat ni

    • fayzura
    • November 13th, 2008

    a ah..ntah pape pengkid ni.. aku sbg pompuan pung malu ni..huhuh

  1. betul. Buat apa nak keluarkan fatwa sedangkan hal tersebut dah terang-terang haram dalam Al -Quran. Sekadar menguatkuasakan fatwa ok lagi.

    Berkaitan dengan hal-hal seperti pengkid, lesbian, pelacur, tukar jantina…haih…usah jadikan sebab musabab sebagai alasan jalan itu dipilih.

    Niat tidak menghalalkan cara.

  2. mywanfai: ko ni potong stim tul la
    fayzura: aku jd laki pun malu
    Bayan: Dunia nak Kiamat

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

