Aku dan Hujan

Skuad Tinjau Banjir Kosmo!

Skuad Tinjau Banjir Kosmo!

Lemah rasa detik ku melangkah pergi..menujui ke destinasi tak pasti..andai kata ada harapn untuk ku..berikan ku tanda agar jalan ku lebih bererti..hujan yang turun bagaikan mutiara..bersinar berkilau berkerdipan..subur menghijau bumi terbentang dan bayu pun bertiup lembut..

Tidak produktif aku rasa ketika musim hujan ni..bukan menyalahkan fenomena alam ni cuma kebiasaan manusia seperti aku menjadi ‘lembik’ ketika musim ini melanda..aku memang tunggu hujan..sebab sejuk sikit rumah aku yg selama ni berpanas ketika kemarau 3 bulan lalu..seronok aku dapat tidur pakai selimut..

Sekarang pun aku sudah bersiap siaga untuk menghadapi buat kali kedua serangan banjir yang cukup ‘sohor’ di perkatakan di negeri Cik Siti Wan Kembang..dah sebulan hujan lebat..selang-seli dengan hari panas..paras air sungai pun dah mula melebihi normal..orang sini pun cukup suka bila banjir datang.masa ni aku datang opis pakai seluar pendek pun takda sapa nak marah..memang banyak kerja..terkejar sana-sini..tapi ia cukup membuatkan aku hilang bosan daripada duduk opis..

Seronok kerja musim banjir..macam-macam peel orng dapat tengok..macam-macam peristiwa dapat ditonton..kalau tahun lepas, saat yang paling best, aku sebagai orang baru di negeri ini bersama-sama rakan TV aku berjaya ‘break’ story permulaan banjir di Jeli..hahahaha..syok sendiri aku..peduli, cabuk tetap cabuk…selain laporan muka depan bersama rakan sebumbung, Mat Rempit Banjir…

kkb000008253

Aku nak kena fikir idea baru apa nak buat musim banjir kali ini..apa bahan yang menarik..tempat mana yg aku nak tuju..story apa aku nak ‘scoop’..hahahahhaa..sah la aku tak reti buat sekup menyekup ni..

Takpa..banjir tetap datang..kecil atau besar saja..blog cabuk tetap aku update..

    • mywanfai
    • November 20th, 2008

    wah.. sekarang ni aktif giler nampak, banyak posting hari2… mesti lu punya idea tgh mencurah2 macam hujan yang turun tak berhenti sejak semalam ni

  1. Waa…gambar pertama tu macam kanak-kanak rebina, happy je main air.

    Gambar kedua cantik.

  2. wanfai: tgh rajin, bukan byk idea..
    bayan: main air takpe, jgn main api..takot…

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

