Aku dan Sorotan Banjir Kelantan 2007

BANJIR KELANTAN

(Gambar pertama permulaan banjir yang dirakam oleh Zaki Amiruddin di Tambatan DiRaja, Kota Bharu yang mengadap Sungai Kelantan)

banjir011

(banjir oh banjir, rumah kita naik air..Mohd Nazri Ahmad, 12, membantu rakannya Mohd Fikri Zahari, 6, membawanya ke daratan dengan menggunakan kereta sorong selepas rumahnya dinaiki air di Kg Ayer Lanas, Jeli)

SERONOK

(SERONOK…Si Kecil sedang menaiki pelampung ikan paus ketika bermain air Jalan Tok Hakim, Kota Bharu)

KANAK-KANAK

MANDI

(‘Slumber badak’ saja budak-budak ni..bukan kat sungai ni, di jalan yang dipenuhi air boleh bikin aksi ‘stunt’ camni – Gambar: Rizalman Nor)

banjir008

(REZEKI BANJIR… Farizwan Fauzi, 9 menunjukkan ikan puyu hasil tangkapannya ketika menjala di Sungai Tasik Garu, Rantau Panjang)

banjir010

(Tak surut air, tak g sekolah la kawe..hheheehehee…)

banjir009

(Ya Tuhan ku, tempatkan mereka disisi orang yang beriman..Amin..)

AIR

(Pemandangan dari pejabat aku)

BANJIR RANTAU PANJANG

(PULAU KERETA…antara gambar terbaik yang dirakam menunjukkan sebuah lokasi di pekan Rantau Panjang yang hampir tenggelam ketika it. – Gambar oleh Zaki Amiruddin dengan ihsan Unit Udara PDRM)

  1. bro, amat menarik foto2 yg dipaparkan.
    teringat nostalgia semasa banjir di tahun2 80han di terengganu dulu.
    tapi sekarang keadaan dah terbalik di pantai timur dah tak seteruk 20 tahun dulu ketika musim tengkujuh.
    sekarang banjir dah berubah ke negeri lain pulak yg teruk …

  2. tahun ni banjir, tak tahu lak gamba apa yg ada..aku tukang kumpul je, tukang shoot lain..hehehehee

  3. Nie hujung tahun nie, risau gak banjir akan kembali melanda negara kita, khususnya di Pantai Timur dan mana-manalah.

    Aku doakan semoga tidak ada lagi kemalangan jiwa yang berlaku, cuma bila tengok anak-anak kecil yang bergembira ketika banjir nie, risau gak aku.

    Ini bukan masa yang sesuai untuk mereka bergembira, takut-takut gembira menjadi duka plak nanti. Minta dijauhkan Allah.

  4. kurang maklumat la…ambk la gmbr orang menagkap burung dan menahan pukat di sekitar kampung telok jering..pasti seronok bro…mcm2 ikan dan burung dapt……

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: