Aku dan Runtuh Lagi

kkl000164112

Hairan aku..ada orang ingat aku masih di Kuala Lumpur dan Selangor..dah berapa kali telefon bimbit aku asyik berbunyi menyuruh aku membuat liputan sesuatu yang besar di dua bandar ini.

Pukul jam 4 pagi, sedang sibuk aku memujuk intan payung aku yang sedang demam untuk tidur, telefon aku berbunyi..”Geng, ramalan kau betul la, sekali lagi runtuh..mehla datang buat berita” kata kawan aku sorang nih..seraya aku balas,” alo geng, ko ni memang tak tau ke, atau buat tak tau, atau nak buat kelakar, aku bukan kat sane la..”..

Ini intro aku untuk tragedi tanah runtuh di Bukit Antarabangsa, Hulu Kelang, Selangor yang ku simpulkan seperti mencetak laporan yang sama di mesin fotostat..aduhai, kasih aduhai..ujian datang lagi..biar peringatan acap kali diberi..

Dalam kita nak berkorban sempena Aildiladha ini, ada juga insan yang tidak berdosa menjadi korban tragedi ini..takziah aku ucapkan meskipun tiada siapa yang aku kenal..

Tumpang simpati juga aku kepada kakitangan tiga hospital, HKL, Hospital Ampang dan Hospital Selayang kerana anda tidak berpeluang pulang di hari raya ini..tak pasal-pasal la..ada pulak laki bini yang bergaduh tak balik kg masa-masa nih..hehehehee..

Hentikanlah ketamakan yang tidak berpenghujung..duit berjuta-juta nak bawa ke mana..bermewah di dunia adakah petanda kau mewah di Akhirat nanti..ada apa pada nama..ada apa pada elit..matikan saja retorik yang tidak bernokhtah.usahlah mahu tuding menuding mencari kesalahan pihak lain..

bosan la la weeeiiiii……….

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

