Aku dan Kambing

img_0117

 

Rasa masih tidak terlambat untuk aku mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha..kepada jemaah haji, selamat menunaikan ibadah dan semoga beroleh haji yang mabrur..

Syukur aku kepada Tuhan kerana memberi peluang untuk pulang ke kampung halaman menyambut hari yang mulia ini..lega juga aku tidak menempuh perjalanan yang sukar meskipun mengharungi cuaca hujan yang agak ‘manja’…

Kepulangan aku kali ini juga adalah bertujuan untuk menyempurnakan satu cabang tuntutan agama..Aqiqah..hukumnya, Sunat Muakad..bermakna, sunat yang dituntut..untuk intan payung aku yang tercinta, Dania Qistin..

Dania sempat untuk ‘bermesra’ dengan haiwannya yang bakal menjadi pacuannya kelak..kambing boer..ditenung kambing ini sebagai tanda perkenalan..tidak tergambar rasa takut dalam dirinya cuma membuat raut wajah yang pelik tatkala kambing itu mengeluarkan bunyi..mmmmbekkk..mmmbeekk…mmmbbeekk..

    • mywanfai
    • December 9th, 2008

    ksmbing ni buksn bspsk kepada kambing kacuk pertama di dunia ke? hehe

    • fayzura
    • December 9th, 2008

    ni kambing mana plak ni?
    heheh…ko kekah tuk dania ke?🙂

  1. wanfai:ha..betul la tuh..
    fayzura:yup..utk dania…

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

