Aku dan Keterlaluan

Gambar hiasan

Gambar hiasan

Apabila manusia sudah bersatu dengan nafsu tidak terarah, maka segala tindak tanduk normal pasti bertukar menjadi keterlaluan..

Aku sungguh sedih mengenang nasib yang menimpa rakan-rakan selapangan aku yang dihambat sikap keterlaluan pihak-pihak itu..datang hanya dengan niat yang baik, emosi keterlaluan disertakan dengan tindakan keterlaluan menjadi paluan selamat datang..

dengan sendiri aku faham bahawa tugas yang diamanah itu sememangnya berat, liputan pengebumian banduan berprofil tinggi di sebuah kampung di Binjai..pasti ia akan mengundang ketidakselesaan orang ramai khasnya keluarga si mati..tapi tidak sekali agama pernah mengajar kita untuk menyambut kedatangan tetamu dengan sikap-sikap bodoh yang keterlaluan..

Kasihan rakan-rakan aku..disambut dengan sepak terajang ala kungu Eric Cantona..dicaci, dimaki hamun dengan perkataan yang keterlaluan..simpati kepada rakan aku yang sebenarnya berjiwa kental kini dirundung trauma..

…………………………………………………………………………………

Cinta juga kadang kala bisa membuatkan jasad dan minda menjadi tidak tentu arah..sehingga bisa menjadikan tindak-tanduk yang keterlaluan..dek ditagih cinta sejati, insan bergelar manusia tidak kira Adam atau Hawa, mampu jadi keterlaluan dalam pengharapan..

Mengapa sikap keterlaluan itu selalu terjadi..kata orang apabila cinta itu buta, semua pancaindera, jasad dan minda bisa turut sama..Kesabaran juga dituntut agama..perlu disemai biar diri terpaksa..

………………………………………………………………………………

Kepada rakan-rakan aku, terus perjuangan anda yang berlum selesai..biar putih tulang, jangan putih mata..

    • fayzura
    • December 22nd, 2008

    siapa jd pelakon tu?
    btw, moq…aku xtahu nur dh bertudung…comel…
    tahniah🙂

  1. pelakon upahan merangkap gang selapangan..tima kaseh ye..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

