Aku dan Pertanyaan

Kaabah

Suka sangat aku ajukan pertanyaan-pertanyaan sebegini apabila heboh yang memperkatakan mengenai Islam:

– Islam ini datang dari siapa ?

– Siapa yang cipta Islam ini”

– Hukum-hakam dalam Islam ini siapa yang cipta?

– Kepada siapa Islam ini dibawa?

– Islam ini untuk siapa?

– Apa guna Islam ini ada?

– Apa kebaikan datangnya Islam?

– Apa bukti Islam ini bagus?

– Orang lain tak boleh terima Islam ke?

– Islam ini dicipta secara suka-suka ke?

ada banyak lagi soalan yang sering aku tanya..tapi last but not least..

Siapa aku, engkau, mereka, atau anda semua untuk memperkatakan apa yang terkandung dalam Islam dengan kedangkalan ilmu didada..

Adakah disebabkan engkau berselindung dengan nama Islam, jadi engkau boleh memperkatakan dengan sesuka hati?

Bagaimana pula dengan engkau yang langsung tidak berlandas Islam, mengapa lebih taksub pula memperkatakan sesuatu mengenai agama ini?

Kawan..suruhan Solat itu datang dari siapa? Manusia sendiri ke? Ustaz-ustaz ke? Pak Imam ke? Tok Siak ke? Mufti-mufti ke?

Kawan..hukum murtad (yang ingkar kembali pada Islam setelah dinasihat tiga kali ) dilawan dengan bunuh, siapa yang cipta? si tukang gantung ke? si algojo ke? si tukang jatuh hukum ke?

Kawan..di mana bumi engkau berpijak, di mana langit engkau junjung?

Kawan..kalau engkau rasa orang yang berpaksi Islam..atau yang cenderung engkau katakan bertopeng Islam itu salah, aku yang cabuk ini ada satu idea untuk kita ajar orang itu..

Kawan, mari sama-sama kita doakan orang-orang itu mati dalam kesesatan..mahu engkau aminkan doakan aku ini?Berani engkau bersama-sama aku untuk melakukannya?

    • mywanfai
    • December 24th, 2008

    berat topik ni… tuju kat sape ni bro??

  1. mencabar tu bro nak jawab semua persoalan itu
    lebih mencabar lagi kalau jawab pakai logik akal
    betullah, hanya ilmu dan keimanan, kita takkan sesat.

  2. wanfai: saja je cabuk nak berkata-kata
    syahrilkadir: gua, budak yang baru belajar..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

