Aku dan Jangkaan

Ada beberapa peristiwa yang penting berlaku sejak dua tiga hari ini…ada seorang sahabat basah mulut memperkatakan sesuatu pada aku dengan menggunakan satu perkataan yang aku kira agak sinis..

Aku dah jangka semua itu..

Pertama

Pilihan raya itu berakhir dengan begitu rupa..sahabat aku dengan selamba berkata..aku dah jangka itu akan berlaku..skrip yang sama, watak yang sama, lakon layar yang serupa..engkau pun bukan bodoh tak boleh nampak arahnya ke situ..kata sahabat itu pada aku..

Kedua

Datuk Lee Chong Wei tewas dalam perlawanan itu..berbunyi yang serupa juga sahabat aku ini..bukankah sudah aku katakan, memang begitu yang aku jangkakan..biarpun panas di pagi hari, pasti hujan di petang hari, tak pun malam pun boleh hujan..bukan niat nak merendahkan semangat tapi dah memang begitu peel ye orang sukan negara kita..kecuali yang seorang dua..nampak konsisten..

Ketiga

Yang ini memang tersangatla aku jangkakan…israel itba-tiba hentikan serangan, isytiharkan gencatan senjata..memang dasara Yahudi, suka cari pasal, suka buat sesuka hati..buat macam mana pun orang dah menyampah..kalau benda macam ni pun kau tak boleh baca, jangan hidup di muka bumi Tuhan ini..jenis makhluk yang cari hal tak kena tempat, nak puas hati nafsu syaitan sendiri, buat benda nak bagi orang tau, inilah peel yahudi..berzaman benda macam ni berulang, tu pun kau nak jadi dungu..aaii..keras pula bunyi sahabat aku ni bercakap..

 

manlukeman: aku masih lagi dungu mencari jawapan

    • mywanfai
    • January 19th, 2009

    Chong Wei?? Siapa tu??

  1. wanfai: ko ni…

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: