Aku dan Lirik Ini

Mereka kata mengapa tak kaya raya
tengok si fulan itu bermewahan saja
aku bertanya pakah caranya
utk aku kaya
bukan kita tak tahu
jalan denai dan liku
agar harta ditemu dan disapu
tapi semuanya cara palsu dan tipu
bukan kita tak mahu, tapi kita tak mampu
takut dan terkedu mengenangkan yang maha satu
yang tiada bagi Nya sekutu
ya telah kaya para pengkhianat
dengan harta yang sarat
tapi mereka lupa akhirat
balasan yang berat di dunia
jiwa bertukar jadi keparat
Ya telah kaya para pendusta
syarat mereka lupakan yang Esa
harta rakyat semua disebat
harta awam semua dibekam
hukum syaitan
mereka bertuhan
Kita pun ingin kaya ada, ada harta, ada kereta yang istimewa
ada rumah mewah yang melimpah
ada hidangan yang bukan sebarangan
ada duit yang bukan sedikit
tapi jalannya hendaklah suci
bukan seperti seorang pencuri
jika ada jalan yang mulia
dihujung ada harta tunjukkan kita
di mana saja tunjukkan kita
di mana saja
kita bukan musuh harta
kitra cuma musuh pengkhianat bangsa dan negara
apatah lagi pengkhianat agama

manlukeman: mengikut apa yang aku baca di sebuah blog yang otai, (http://the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.com/), lirik ini dicipta oleh mantan Mufti Perlis, Dr. Asri..tak tahu betul ke tak..aku cuma tepekkan di blog cabuk ini, sebab aku suka akan bunyi liriknya..bunyi lagunya pun macam best, ala-ala lagu patriotik..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

