Aku dan Merempit

klt000017791

(Pix by – Hafiz Johari Utusan)

“Memang orang tahu dia laju…dia tak tahu ramai orang sayang kat dia..”

Ingat pada dialog iklan ini..menceritakan mengenai mat rempit yang hidup tersempit setelah kaki disimen dan duduk di atas kerusi roda..

Satu ketika dulu, aku pun tunggang motor.pandu dengan lajunya..jalan mana yang tak pernah tempuh, Parlimen, Dang Wangi, Dataran Merdeka, Jalan Kuching, Tabung Haji, antara tempat permainan..syukur ketika itu tiada apa yang berlaku pada aku..syukur juga aku tidak pernah menambah dosa aku dengan peel yang tak senonoh selain menunggang motosikal dengan laju..

Lima tahun aku tinggalkan zaman itu..seronok juga masa tuh..masa zaman tu istilah mat rempit pun takda lagi..tengok mesin buatan manusia meluncur laju..rasa gian pulak aku nak buat peel lama bila tengok budak-budak sekarang makin ligat buat benda ni..

Malam semalam, aku buat perangai lama balik..hehehhe..yang berbeza adalah cuma, aku sekadar jadi penonton saja..dan tidak menunggang motosikal..dan datang untuk bertugas..ramai juga kawan-kawan lain yang tumpang sekaki..yang dah senior pun ada..

23012009019

23012009017

(antara gang yang tersarong sama layan gian aku)

Jalan Sultan Yahya Petra menjadi gelanggang pertempuran maut budak-budak muda yang memandu kereta dan menunggal motosikal memperagakan aksi maut masing-masing..tak pasal-pasak lak kena kantoi dengan polis..dah kena saman..

“ooo, berlumba haram ye, dah hebat sangat,” kata polis sambil mengarahkan budak-budak rempit ‘park’ motor ke tepi..aku tengok saja budak-budak ni tolak motor ke tepi…

    • mywanfai
    • January 23rd, 2009

    masing2 posing mcm band indi

  1. ko xdgr diroang nyanyi lg..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

