Aku dan Kuasa Tuhan

Hari ini..sebenarnya ada benda lain yang aku nak masukkan jadi entry..

tapi..aku memilih dua perkara untuk aku kongsikan..kedua-duanya menunjukkan Kuasa Tuhan dan tiada siapa yang mampu untuk menghalangnya…

Yang pertama..

Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) di negeri Perak ibarat telur dihujung tanduk..hampir tumbang dalam menerajui negeri yang terkenal dengan biji timah itu..terajui pemerintahan bakal diambil alih oleh Barisan Nasional (BN)..kemelut politik moden yang aku simpulkan cukup memalukan..kebodohan yang jelas ditunjukkan kepada rakyat..tengok apa yang berlaku..kita perlu terima seadanya..kerana ia adalah Kuasa Tuhan..

ne_01_1

Yang kedua

Puteri kesayangan aku, Dania Qistin masuk wad di Pusat Perubatan Islam (Pusrawi) Kajang dimana tempat dia dilahirkan..bezanya, kali ini Dania disyaki menghidapi penyakit denggi..hasil ujian darah mendapati kadar platlet yang rendah..kata doktor lagi, berkemungkinan ada virus..gelisah aku dengar..tersirap juga darah muda aku seketika….tapi, berpegang pada prinsip AKU ORANG BERAGAMA..itulah Kuasa Tuhan..

driver

Lihat..ini adalah Kuasa Tuhan..kau orang BERAGAMA, perlu terima seadanya..mengerti sedalam-dalamnya..menolak, memberontak, menidakkan, menafikan..nyata engkau adalah orang dalam KESESATAN..

    • fayzura
    • February 5th, 2009

    camane dania?ok x?
    ciannya…lain kali pakai ridsect wokeh🙂

    • sebaliktabir
    • February 6th, 2009

    Di doakan semoga Dania cepat sembuh… Amin…
    Aku pernah menjaga orang yg melaluinya… sayu…

    Dia terlupa, “Setiap pemimpin yang berkuasa Allah yg beri mereka kuasa itu, dan Allah berhak menariknya juga pada bila-bila masa….”

    Seingat aku mereka yang laungkan mafhum Kalam ini…khutbah jumaat merata tempat mengingatkan pemerintah yang ada…tapi bila terkena pada diri sendiri kenapa jadi macam ni??? Tak faham la…..

    • mywanfai
    • February 7th, 2009

    bro anak lu dah sihat ke?

  1. fayzura, sebaliktabir, wanfai: Syukur..anak aku sihat
    sebaliktabir: manusia pantas dalam hal itu..mudah lupa..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

