Aku dan Teralih Arah (angin tiup)

wuuisssshhh…wuuuuiiissshhh…wuissshhh…wuuiissshh..

1_628723847l

(angin bertiup..pokok bergoyang..daun melambai..teralih arah kedudukan ciptaan Tuhan)

Daripada sibuk aku menyempurnakan tugasan harian yang dibayar, hidup aku Teralih Arah sebentar apabila mendapat berita tergempar mengenai puteri tunggal aku (buat masa nila), Dania Qistin dimasukkan wad..dipercayai terkena jangkitan deman denggi..

Teralih arah emosi aku..kelabu mata, bingit telinga, tersirap darah bila aku tengok gelung getah masuk dalam tangan Dania sesampainya aku di Pusrawi..untuk masuk air..

Syukur..kesihatan Dania yang Teralih Arah daripada sihat kepada terkena demam bahaya ini berakhir dengan Dania pulih semula..aktif..boleh gelak..makin galak pula dia berjalan..hilang rindu aku pada Dania..tunggu Dania dengan permaisuri aku, Norhayati balik sini..

wuuisssshhh…wuuuuiiissshhh…wuissshhh…wuuiissshh..angin bertiup lagi..

prk000012247

Hebat gelanggang politik negara sejak dua menjak nih..aku tengok macam dunia nak kiamat pun ada..sampai peringkat si Karpal Sigh terlalu lantang mengeluarkan kenyataan..siap suruh DSAI bertaubat…kawan aku, wanfai tergelak tulis dalam blog dia..ada pula yang berani tunjuk perasaan..baring atas jalan..

Dalam kapal terbang tadi on the way pulang ke Kota Bharu, tiba-tiba aku dapat idea nih..

kalau ikutkan lah, perhatian politik negara seperti sudah Teralih Arah..sebelum ini, gang-gang politik tertumpu pada satu perkara saja..tak perlu aku tulis..lu pikir la sendiri..

Meletup isu di Perak, tumpuan teralih arah kepada negeri ini…kenyataan pelbagai pihak banyak Teralih Arah kepada menghentam dan mempertahankan apa yang berlaku…

Mungkin isunya besar..jadi ‘hembusan angin’ itu merubah arah itu sungguh kuat..fokus sepenuhnya diberikan kepadanya..entah datang mana dalam otak aku nih mengatakan, semua yang berlaku macam dibuat-buat..hehehee.betul ke..

Tapi..seperti entry aku sebelum ini..aku TETAP PERCAYA PADA KUASA TUHAN..

Takpa la..kita tengok lepas ini ke mana lagi akan Teralih Arah..harap Dania Qsitin bersama ibunya terus sihat..Tanah Melayu ini terus aman damai hidup dalam berbilang bangsa seperti dulu kala..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

