Aku dan Warna Bumi Malaysia Pagi Ini

Mari kita baca surat khabar..laporan yang sahih..tiada tokok tambah..tiada putar belit..tiada niat apa-apa..

1) Sultan Selangor tidak campur tangan kes Elizabeth

antara petikan yang menarik…. “Baginda turut merasa dukacita dan amat bimbang kerana sejak akhir-akhir ini perbuatan menceroboh hak peribadi dan ’privacy’ individu telah dijadikan sebagai suatu alat untuk menjatuhkan maruah dan merosakkan imej seseorang. Adalah satu perkara yang menyedihkan apabila kehidupan dan hak individu itu dijadikan satu publisiti dan topik hangat untuk disebarkan (melalui media massa) kepada orang ramai.

2) Kes Karpal ke Peguam Negara

menarik di dalam…” Polis juga telah membuat cadangan kepada Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail supaya kes itu didakwa mengikut Akta Hasutan 1948.

3) Ungkapan ‘celaka’ Karpal cetuskan kekecohan

menarik orang nak dengar…” Saya tidak tuduh sesiapa (kirim peluru), tetapi ungkapan celaka ini saya buat kerana Pemuda UMNO adalah celaka.

”Ini kebenaran Tuan Speaker. Saya tidak mahu sesiapa ganggu. Saya ada hak untuk bercakap mengenai kebenaran. Pemuda UMNO adalah celaka kerana adakan demonstrasi di Pulau Pinang,” katanya

4) Elaun cuti Exco Perak dimansuh

Kata Menteri Besar Perak, Datuk Dr. Zambry Abd. Kadir , ”Dalam keadaan ekonomi sebegini mendesak, elaun sebanyak RM120,000 bagi semua Exco itu lebih baik digunakan untuk mengatasi masalah rakyat dan membantu mereka yang memerlukan.

5) PPSMI: A. Samad Said sedia hilang gelaran

Dengan tegas A. Samad berkata,

“Kalau hendak ambil (gelaran), ambillah sekarang, perjuangan mesti diteruskan, ia langsung tidak menyentuh saya, kalau fikir itu besar sangat ambil dan simpan sajalah.

“Saya sudah umumkan dulu, saya bukan Sasterawan Negara, saya lebih senang dipanggil sasterawan rakyat,”

Last But Not Least

6) Tidak perlu ada kem – Abdullah

kata Pak La ” Tak payah lah berkem- kem. Kita (semua ahli UMNO) telah sama-sama kenal. Yang hendak bertanding itu pun kita kenal siapa mereka.

“Masing-masing ahli UMNO boleh membuat keputusan mereka sendiri yang mana boleh dan yang mana tidak boleh (berkhidmat kepada parti), biar mereka tentukan

manlukeman: menarik bukan…

    • sebaliktabir
    • February 26th, 2009

    Memang menarik la bro sorotan seminggu ni… Cuma adakalanya aku merasakan ahli parlimen ini terlalu dangkal, mengalahkan budak kecil gaduh. “Aku tak nak kawan kau” istilah budak-budak kalau gaduh. Sekarang ni, “Aku lompat nanti. Aku lompat” takpun “Kau lompat sana siap kau”. Mana perginya kebijaksanaan ahli yang dikatakan berhormat tu??? Sepanjang aku tengok ulangan perbahasan yang dah disunting tu, rumusan aku satu je. “NAK PERJUANGAN NASIB SENDIRI DAN TUNJUK HERO, BUKAN PERJUANGKAN NASIB RAKYAT”. Untuk sebahagian ahli…Yang masih memperjuangkan nasib rakyat TAHNIAH. -Opppsss terpanjang la pulak! hehehe

  1. pjg gak komen ni bro..sebab tu berwarna-warni..

    • mywanfai
    • February 26th, 2009

    semua tu tak menarik, yang menarik cuma liverpool menewaskan real madrid…. muahahaha

    • HN
    • February 27th, 2009

    aku setuju ngan comment sebaliktabir… wat 2 do, semua guna jalan pintas jadi wakil so yg xmatang ajer lah jadi wakil kita tu.. muahahhaha..

  2. wanfai: tgk saje di Anfield nanti..
    HN: orang xde agama semua tuh..

    • March
    • March 9th, 2009

    Salam manlukeman… r you related to bayan? teruja sungguh saya membaca blog2 dan article2 anda berdua.. happening!

    in regards to this blog of yours,
    no 1) i totaly agree that personal is private..

    no 3) bahasa menunjukkan bangsa

    no 4) pemimpin bersih rakyat sihat

    no 5) apa itu gelaran?

    no 6) politic is politic

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

