Aku dan Tembak Mati

klt000018272

Kawan..

Semalam, seawal pagi pukul 7.30 Polis Kelantan tembak mati 4 penjenayah dalam sebuah kereta Proton Waja dalam kejadian berbalas tembakan setelah penjenayah melakukan rompakan di sebuah rumah di Kampung Sungai Sam, Kuala Krai, Kelantan.

Kawan..

Suasana aman damai kampung ini gempar dengan kejadian berbalas tembakan antara polis dengan penjenayah..termasuk aku yang terkejut bila si Ishak TV3 menjerit dari luar rumah memanggil aku sambil memberitahu, ada 4 orang kena tembak..

Kawan..

2 dari 4 enjenayah ini pakai pistol jenis Revolver .38..jumpa lagi 2 laras senjata Air-Raifel bersama peluru, beberapa parang panjang, batang kayu panjang dalam bonet kereta mereka. siap ada pakai tangkal ayat al-Quran pada tali pinggang..kata polis, 2 penjenayah ini tembak 5 das dulu pada polis..sebelum tu ha, ini penjenayah sudah pukul kepala tuan rumah yang diorang rompak.

kkb000012474

Kawan..

2 penjenayah ini orang Melayu..sorang umur 35 tahun, sorang umur 17 tahun…2 lagi orang Indonesia..semua suspek itu sudah lama diburu oleh pihak polis sebab dipercayai telah melakukan berpuluh rompakan di beberapa negeri sejak lebih dua tahun lalu.  suspek yang berusia 35 tahun itu mempunyai 21 rekod jenayah lampau dan dianggap penjenayah paling berbahaya.

Kawan..

Ini kes tak mahu jadi perhatian ka..ini kes tak mahu jadi bising-bising ka..tak nak ke kau jadi Hero untuk keluarga penjenayah ni..ala..macam tak biasa buat..sama apa..ini penjenayah pun kena tembak..kau boleh cakap salah polis sebab suka-suka tembak ini penjenayah..tak mahu bikin itu macam ka..kasi berjuang la sikit..baru orang tau kau hebat..

Kawan..

mau tolong ke tak nak..tak kan sebab kena tembak orang Melayu, orang Indon yang kena tembak, kau nak cakap lain..tak kan kau nak kata, biasa la..orang Melayu memang jahat..jangan itu macam la kawan..kau sendiri kata, semua perlu ada keadilan..sama rata, sama rasa..

kkb000012481

Kawan..

Ini peluang apa..boleh kasi hantam polis..kerajaan..tak nak ambil kesempatan ke..berniaga mesti mau untung, rugi mana boleh..

Kawan..

Semalam tv aku ada dengar la..kalau tak silap, dekat 80 orang penjenayah mati kena tembak..sorila, gua lupa itu statistik start bila..itu pembaca berita pun ada cakap, 40 polis pun mati sudah kena tembak dalam operasi jenayah..

Kawan..

Apa macam..?????

    • HN
    • March 5th, 2009

    polis xtangkap penjenayah – polis salah
    polis xamik tindakan – polis salah
    polis tembak penjenayah – polis salah
    malaysia oh malaysia…

    • sebaliktabir
    • March 6th, 2009

    Aku suka entri ni…. harap “kawan” kita terbaca dan fikir sendiri la..
    Aku memang sedang mengikuti perkara ini..blog SAK pun pernah ceritakan tentang ini. Aku rasa la bro diaorang nak polis jadi budak baik.
    “Jangan bergerak! Angkat tangan! Saya takkan tembak. Ala kitakan kawan” (dalam masa yg sama penjenayah mengacukan senjata).
    Macam mana??? hehehe

  1. HN: ini lah Malaysia
    sebaliktabir: jadi jahat pun susah, jadi baik pun susah

  2. ok…??

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: