Aku dan Politik Wang I

Dalam facebook aku, berbunyi status, dok piki apa mau bikin ini hari laaa..jadi, aku pun tak nak buat ape..

rutin harian aku…masuk opis, baca paper..semua paper..

nampaknya, rata-rata paper menyiarkan cerita yang sama..

Mengenai politik wang..dan mangsa-mangsanya..aku cuba juga access pelbagai blog orang-orang politik..dok canang cerita yang sama..

mh_011

– Datuk Seri Mohd. Ali Rustam..Naib Presiden UMNO dilarang bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO

lib000255074

– Datuk Seri Dr. Khir Toyo–Calon Ketua Pemuda UMNO, tidak bersalah..

klc_s000017069

– Khairy Jamaluddin–Calon Ketua Pemuda UMNO, bersalah..diberi amaran..katanya, apa yang penting di sini saya diberi amaran dan masih boleh bertanding..

ada juga nama-nama yang lain tersenarai dalam tindakan, cuma rasa aku tak penting dinyatakan di sini..betul kan..

po_011

biar apa orang nak kata, aku salute dengan Lembaga Disiplin UMNO..nampak sangat tegas..

Aku juga suka lihat kejadian ini di sebalik tabir..(beb, gua pakai tagline blog lu)..apa sebenarnya..

    • sebaliktabir
    • March 18th, 2009

    Sebenarnya masih terkejut dengan cara tindakan ini diambil. Di sebalik tabir tegasnya displin yang diambil, ada sesuatu yang masih menjadi tanda tanya…tapi biarlah tanda tanya itu tidak berjawab kerana jika ia berjawab juga bukan itu yang orang mahukan. Bagi yang kecewa, jangan terlalu berduka.Bagi yang bergembira,jangan terlalu suka.

    Hahahaha…aku merepek ni.😀

    • mywanfai
    • March 18th, 2009

    bro… rutin harian lu masuk opis, baca paper…. lepas tu scoop kawan-kawan…. hahahaha

  1. sebaliktabir: betu la ko ckp..heheheee
    wanfai: ko ni..bila lak aku scoop ko..punyela insan baik aku nih..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

