Aku dan Tandas Airport Langkawi

Alamak aaii..lama ye aku tak update Cabuk…aku hanya sempat meluluskan komen saja..sibuk sangat agak ye dengan agenda percutian aku..

11 hari cuti..tambah satu hari MC..sorry bos, bob, memang aku tak larat nak drive balik..2 destinasi seberang laut aku redah..Langkawi dan Kota Kinabalu (K.K)..berterusan..

Bosan dengan cerita biasa orang bercuti..pergi tempat itu, tempat ini..beli itu, beli ini.aku ada sesuatu yang cukup aku hargai berlaku pada aku..dan anak aku, Dania Qistin..

 

dania

 

Flight aku delay di Langkawi..dari 5.30 petang jadi 8.30 malam (11 April 2009)..alahai, sedih juga aku menunggu di airport bersama keluarga aku yang lain, mak, ayah, adik, awo (nenek – panggilan orang Melaka)..lupa pulak, isteri ku, Norhayati..

Dania yang hanya baru mandi pagi itu aku rasa kan perlu dibersihkan (mandi) sebelum tiba ke rumah aku..memandangkan lewat, aku takut dia tertidur..tak tergamak aku nak kejut bangun untuk mandi.lebih-lebih lagi terpaksa bersiram dengan air sejuk..

Langsung Nor menuruh aku menukar saja lampin Dania..tapi aku tetap berkeras mahu mandi Dania..di airport itu..di dalam tandas..jadi mudah..esok tak payah mandi lagi untuk bertolak ke K.K sebab perlu bangun awal..takut Dania masih tidur lagi..

Maka terjadi sesuatu yang aku rasakan luar biasa..memandi Dania di dalam tandas lelaki..cuma bukan dalam erti kata mandi sebenar..aku basahkan badan dia..lap sebersih-bersihnya..tukar lampin..pakai baju baru..

aku biasa melakukan perkara ini cuma berbeza tempat..di dalam tandas ini memang sukar untuk aku berbuat demikian sebab faktor sempit..sejuk..Dania pula terlalu aktif ketika itu..

apa-apa pun aku tetap pastikan Dania bersih..suci dengan sesuci-suci..sehingga boleh tidur lena..syukur pada Tuhan, aku berjaya..

Esok ya aku perlu bergerak pagi..di rumah, pada pukul 4 pagi, aku bangun sekali lagi apabila Dania mengejut aku..Dania perlu bersuci, sebab dia buang air besar..sekali lagi aku mandikan, terus siapkan dia untuk agenda esok..bagi minum susu dan terus Dania tidur nyenyak..

Aku cukup teringat peristiwa ini dalam percutian aku di Langkawi..berlaku di tandas airport..terima kasih Dania Qistin..bagi papa jadi yang terbaik untuk mu..

hehehehe..Cabuk tetap Cabuk..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

