Aku dan Jenaka

BERDASARKAN kepada laporan akhbar hari ini (23 April 2009) berhubung kes Mohammad Fairus Khairuddin, bekas Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ingin mengesahkan bahawa siasatan kes tersebut telah dikemukakan ke Bahagian Perundangan dan Pendakwaan SRPM. Setelah meneliti kes tersebut dengan mendalam dan setelah mengambil kira keseluruhan keterangan yang terdapat dalam hasil siasatan itu, Bahagian Perundangan dan Pendakwaan SPRM telah memutuskan keterangan yang diperolehi tidak mempunyai asas untuk pendakwaan. Peguam Negara juga bersetuju atas keputusan ini setelah dimaklumkan kepadanya. – kenyataan media SPRM

 

manlukeman: Semalam, aku tengok berita TV3 pasal kes ini..boleh dikategori terkejut juga aku dengar, tengok..rasa macam jenaka..lawak..

ape kes la benda nih..rasa macam diperbodohkan..saat-saat orang berharap si Fairus ini salah, begini pula jadi ya..

atau pun..

orang akan tabik hormat pada SPRM, sebab menjalankan siasatan yang penuh telus..tak kira melibatkan sesiapa..kerajaan atau pembangkang..aku pun bangga..

dengar ayat TV3 semalam pun rasa macam nak tergelak..si Fairus mudah melatah..sebab letak jawatan terlalu awal..hairan aku..andai la kata hari tuh Fairus tak letak jawatan, pasti lain jadi hala tuju penulisan, paparan berita..aku berani potong jari..

sekarang apa pula nak jadi..tak kira ini permainan sesiapa, aku rasa betul-betul jenaka..memang korang menyusahkan rakyat..rasa rakyat jadi bodoh..hauk la politik Malaysia nih…memang char parang la..

alo kawan..mau jilat ludah sendiri kaahhh..

    • sebaliktabir
    • April 24th, 2009

    So….pasti ada dalang yang menyebabkan Fairus tertekan hingga letak jawatan….hehehe…Lu pikir la sendiri….

  1. xpe..gua suke tgk..gua malah nk pk psl bende nih..xdpt pahala beb..

    • abgzel
    • April 28th, 2009

    kita tgk balik org yg mula2 buat citer smp fairus ni kena letak jawatan. kenapa si amizudin ahmat tu dedahkan kononnya ada skandal kuari yg libatkan fairus seelpas dia tak dilantik semula jadi ahli majlis MPSP. kenapa masa duk dalam ahli majlis xde pun isu tu timbul…aku tertanya-tanya.

  2. ntah.mane aku tau

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

