Aku dan Rokok Pelaris

 

 

du_09_1

 

BEIJING – Semua kakitangan awam di daerah Gong’an, Hubei, tengah China diarah menghisap rokok bagi melariskan jualan hampir suku juta kotak rokok buatan tempatan setahun jika tidak mahu didenda.

Menurut akhbar Global Times, kerajaan di wilayah Hubei mengarahkan kakitangannya menghisap rokok bagi meningkatkan pertumbuhan ekonomi.

Menurut akhbar itu, jabatan kerajaan yang gagal mencapai sasaran yang ditetapkan akan didenda.

“Peraturan itu akan meningkatkan ekonomi tempatan melalui cukai rokok,” kata seorang anggota pasukan pemantauan pasaran rokok Gong’an, Chen Nianzu.

Menurut akhbar tersebut, peraturan itu dikuatkuasakan sebagai usaha melariskan jenama rokok tempatan seperti Huanghelou yang menghadapi persaingan daripada rokok keluaran wilayah Hunan.

China mempunyai 350 juta perokok namun sebanyak sejuta orang meninggal dunia pada setiap tahun kerana menghisap rokok. – AFP

 

cabuk: hehehehee..uniknya dunia yang aku huni..macam-macam berlaku..mungkin aku boleh katakan, ini adalah yang dikatakan matlamat menghalalkan cara..buat apa saja, baik atau buruk, asalkan apa yang dihajati tercapai..

Ya..aku pun merokok..mungkin orang boleh katakan aku tidak layak untuk memperkatakan mengenai perkara ini..

Takpa, aku sedar aku adalah perokok..aku akui ini antara kelemahan besar diri ini..aku dalam proses untuk memperbaikinya..percayalah, selepas hilang perangai buruk ini dan yang lain-lain, kebangkitan aku hanya kuasa Tuhan saja yang mampu bendung..

Kepada yang tidak sedar, tidak beringat, tidak mengakui, anda sebenarnya lebih teruk lagi dari aku…bersedia untuk menempuh kebangkitan aku..

    • mywanfai
    • May 5th, 2009

    hisap rokok bagus apa… barulah macho… hahahaha

  1. memang la macho..ko sendiri pn macho..hahahahaaa.

  2. salammm bro.. me tumpang lalu jakks

    • sebaliktabir
    • May 6th, 2009

    kalau rakyat Malaysia disarankan macam ni aku ingat 10 tahun lagi Malaysia takde penghuni…hehehe

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

