Aku dan Menteri Besar Perak II

Macam mana nak mula cakap pasal benda nih..aku tak berapa nak reti sangat..

Satu keputusan yang pasti mengejutkan ramai pihak..hhaaa..betul punya terkejutah aku rasa..bukan cobaan, ini betul-betul berlaku..keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur..jangan buat main-main beb..antara badan perundangan tertinggi ini..bayangkan keputusan ini menyaingi kuasa sebelum ini..

yang paling nampak positif mengenai perkara ini adalah lepas ni, mungkin akan berkurangan la cakap-cakap orang yang berbunyi mahkamah tak adil, bias, dipengaruhi..

Aku sendiri mula menggunakan kedangkalan fikiran untuk menjangka apa akan berlaku dalam politik Perak selepas ini..takut juga memikirkan apa kesudahannya..

cuma, aku nak kongsi satu petikan daripada peguam yang mewakili Datuk Seri Nizar Jamaluddin dari Pakatan Rakyat, Sulaiman Abdullah…krisis politik Perak boleh diselesaikan dengan memberikan semula mandat  kepada rakyat untuk memilih pemimpin mereka..

Aku bersetuju dengan kenyataan itu..Ketika mula krisis ini, aku menjangka pilihan raya kecil negeri Perak akan berlangsung tetapi ternyata jangkaan aku meleset..mungkin aku dan orang lain yang hebat dalam percaturan politik boleh memberi pelbagai faktor kenapa ia berlaku sedemikian..tak perlu aku tulis di sini..

Aku mula nampak sekali lagi harapan rakyat pasti akan diperjudikan..mungkin sesuatu akan berlaku..tak roti la den nak koba kan..tengoklah nanti..cuma aku harap, tak berlaku lagi benda yang boleh memudaratkan..itu saja..

jadi, Cabuk menunggu babak yang seterusnya..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

