Aku dan Sakit Kepala

Sejak dua menjak ini..kepala aku semakin bertambah sakit..aku pun tak tahu kenapa denyutan dalam kepala nih semakin menjadi-jadi..

Ya..mungkin betul kata jiran aku, Ishak, aku stress..takpa..belum lagi over-stress..boleh kawal lagi..apa nak takut..hidup ada Agama..ada Tuhan..kepada Dia pohon perlindungan..

aku suka menggunakan pendekatan yang agak pelik dalam melepaskan stress, tekanan, kemarahan aku..bercakap dengan diri sendiri..penuh dengan emosi..seolah-olah aku sedang melakonkan adegan itu dalam situasi yang sebenar..

Kadang-kadang apa yang dicakap tak keluar..bukan sebab tak berani..takut nanti orang tak mampu nak dengar aku apa butir percakapan aku..

Aku pegang satu..berani kerana benar..taku kerana salah..selagi aku merasakan aku dalam kebenaran, selagi itu aku takkan rasa takut bercakap..

Sakit kepala aku ini berpunca daripada macam-macam hal..seperti entry aku sebelum ini, Aku dan Hari Semalam dan Aku dan Pegawai Perhubungan Awam, dua kejadian ini cukup mencabar aku..kemarahan aku meluap sampai mulut aku tidak mampu untuk menuturkan percakapan..aku hanya guna pendekatan pelik untuk mengurangkan sakit kepala..

Tak sangka, kejadian yang sama turut berulang menimpa aku..semalam..hairan aku..begitu banyak dugaan yang aku terima..adeh..sabar saja..Dia Maha Mengetahui..

Liputan yang aku boleh simpulkan berprofil tinggi..aku mendapat layanan yang cukup aku kira bangsat..aku tidak mahu menyebutnya..bukan takut..aku juga pandai menghormati orang..kalau ada yang bijak, lihat saja akhbar hari ini, berita yang bertaraf Diraja…

Aku bukan mahu menulis benda yang bukan-bukan..cerita yang direka..sebaliknya memohon kerjasama untuk mendapat pengesahan..ini berita untuk dihebahkan..orang yang membaca akan tahu, jadi mendoakan untuk ke arah kebaikan..itu saja..

Aku, kau buat seperti bola..disepak ke sana ke sini..dianggap anjing yang lapar sangat untuk mendapat makanan..cukuplah..aku makhluk atau objek itu..

Biarpun kau dikira untouchable, ku kira engaku paham ‘signal’ yang aku beri semalam..pintu yang aku hempas ke badan kau..mujur mulut aku tidak terbuka, jika tidak, lebih buruk lagi keadaan..

Mungkin semalam hari engkau..esok lusa belum tentu..semalam aku dibawah..satu hari nanti, tengok saja..

Aku semakin sakit kepala duduk di bumi ini jika tiada sebarang tujuan..mujur aku amanah dalam tugasan aku..

    • March
    • May 16th, 2009

    saya faham benar situasi anda…
    i’ve been there done that…
    but ONE thing for sure,

    BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH dan ALLAH MELIHAT DAN MENGETAHUI SETIAP KEJADIAN..

    semoga anda dilindungi olehNYA…

    Be Strong.. Take Good Care…

  1. tq…

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

