Aku dan Ikan Keli

28052009119

 

Antara sebab aku balik KL kali ini sebab makanan di atas..oran rumanh tersayang, Nor, teringin sangat nak makan..pelik bukan..takdela nampak special sangat kan..tapi sekali lu orang rasa, jari kaki pun boleh jilat..

Inilah ikan keli bakar dengan kuah asam yang cukup ‘sodap’ bagi aku..kedai dia simple je..tepi jalan..di Jalan Changkat Raja Chulan..memang ramai la kedai ni bila tiba waktu makan tengahari..berpusu-pusu orang..kalau tempat tak cukup, kena tunggu la sampai orang habis makan..

Ikan keli dibakar depan mata..pilih saja mana yang berkenan..besar, kecik, separuh masak, cukup masak, hangus pun ada..hehehee..jangan lupa ambil kuah asamnya sebagai pelengkap juadah..

Satu ketika, tempat ini menjadi tempat aku makan sambil bercinta dengan Nor…biarpun aku bekerja di syarikat yang lain, aku akan datang ke sini untuk melahapkan nafsu makan ikan keli bakar…lagi pun, pejabat aku dekat dengan Nor..takde lauk lain yang aku jamah, ini saja..kalau ikutkan ada satu lagi, sayur bayam, tapi sayang masa aku datang tempoh hari, habis pulak..errrgghhh..tension aku..

Nak jadi cerita, makcik-makcik yang jaga kedai ni pun cukup kenal aku dnegan Nor..sampai boleh bergurau-gurau la..cuma makcik ini dah tak cam aku selepas tiga tahun aku tak datang sini..

ps: hehehehhee..pelik je entry aku nih..wanfai, jangan mare ye..

    • mywanfai
    • June 2nd, 2009

    aku kena rasa nih… huahaha

  1. kena beb..jgn xrasa..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

