Aku dan Fardhu Haji

3232_67011898354_619238354_1721374_5348254_n

(ibu mertua ku berdiri, berbaju hitam, bertudung ungu, 2 dari kiri – ayah mertua ku, berbaju biru, kanan sekali, berdiri)

 

Aku suka sangat dengar berita mengenai pengesahan pemergian kedua ibu bapa mertua ku, Mariam Abdullah dan Kamaruddin Ahmad ke tanah suci Mekah bagi menunaikan fardhu haji..sebenarnya dah lama aku dengar..tiba-tiba nak tulis entry nih..

walaupun aku bukan orang pertama yang tau dan tarikh ye masih lagi jauh, mengambil kira musim puasa pun tak masuk lagi, raya aidilfitri pun belum disambut tapi dengan terang lagi bersuluh, aku sememangnya menumpang keseronokkan akan kehadiran berita..

pengesahan yang diterima dengan memaklumkan kedua-dua mertua aku ini akan disuntik dengan vaksin seperti kebiasaan yang perlu dibuat oleh mana-mana jemaah haji..selepas itu, masing-masing perlu menghadiri kursus haji..

aku harap semua akan berjalan dengan lancar bagi kedua-dua orang mertua ku untuk ibadat rukun ini….

Ya..diakui agak berat untuk tunaikan ibadat ini..bukan saja perlu menyiapkan diri untuk ke sana..persiapan untuk waris yang ditinggalkan juga perlu diambil kira..barang siapa yang tak tau, masuk kelas agama balik..ni perkara asas..

Syukur..terima kasih Tuhan..kau mendengar dan makbulkan doa Cabuk..ini yang aku tunggu-tunggu kan..

    • RozitaCHEwan
    • June 24th, 2009

    bro..yang baju hard rock hitam tu sapa

  1. ha..member aku merangkap kakak ipar aku.

    • RozitaCheWan
    • July 2nd, 2009

    Leh kenalkan tak?

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

