Aku dan Fauzi Baharuddin

IMG_5803

 

Apa yang best sangat pasal nama nih..Fauzi Baharuddin..siapa dia..

Sebenarnya, mamat ni member sebumbung kerja aku..cuma berlainan tempat saja..satu ketika dulu di KL, dengan fauzi memang kerap keluar asginment sama..jadi, memang masuk kepala..mamat ni memang sempoi..

Aku sebenarnya nak cerita pasal blog dia..fauzi nih baru saja buat blog, tak banyak lagi entry yang masuk..kebanyakan entry berkisar pengalaman kerja dia..

cuma ada yang menarik minat aku…

blog mamat fauzi nih menggunakan bahasa Inggeris…aku memang salute la fauzi..handal mamat ni speaking london..siapa sangka fauzi mampu ‘muntahkan’ bahasa ini dan menulis dengan baik (aku rasa la)..mungkin ada fikiran tipikal orang tertentu apabila melihat dia yang menjinjing kamera ke hulu hilir, tidak mampu ‘speaking london’ sangat..(betul ke aku cakap nih)..

Yang aku pasti, Fauzi Baharuddin bukan produk PPSMI..dia, yang aku tau, lepasan UiTM…

Mesti ada yang kutuk, menyampah bila tengok blog mamat nih yang cam bagus pakai bahasa tersebut..alahai Cabuk..peduli la..mulut orang kan kalah mulut tempayan..

Aku bukan nak bangga bahasa yang bukan menjadi bahasa ibunda aku digunakan oleh orang yang sama seperti aku..cuma aku hormat dengan pendekatan yang diambil oleh fauzi yang mahukan ‘perubahan’ dalam diri dia..

“Aku bukan pandai sangat bahasa Inggeris, tapi aku nak mantapkan diri, aku nak belajar, nak kene cuba, ada berubah sikit, bukan nak tunjuk pandai”..ini ayat fauzi bila orang tanya kenapa guna bahasa itu untuk blog dia..

Aku hormat fauzi..ada ketetapan yang dipegang..ini yang lebih baik daripada omong-omong kosong je..

Cayalah bro..lu memang sempoi…muahahahaaa

    • Azura
    • July 8th, 2009

    macam tak caya lak mamat pozi cap parang nie boleh menulis.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

