Aku dan Manek Urai II

08072009191

(Aku di pusat media a.k.a Pusat Operasi Barisan Nasional)

Selepas aku diasak bertubi-tubi oleh wanfai paradoks, maka terpaksa aku curi masa untuk update blog…gila weii buat pilihan raya kecil nih..amik ko Cabuk, baru ko rasa..

Takdak cerita sebenarnya nak dikhabarkan tetapi kalau nak nak menulis pasti ada isinya…

Masuk hari ke-3 aku bertugas di  Manek Urai…agak keletihan terkejar sana-sini..tapi kan, simpati aku dengan peluh yang mengalir, tak beri peluang langsung ‘hasil’ aku untuk dipakai..lantak lah, biarkan..

Seronok sebenarnya dapat cover event besar macam nih..sebab ramai gang-gang lama dapat jumpa balik…terutamanya yang datang dari HQ untuk bertugas di sini..jadinya, ramai ‘clan’ KL yang datang berkampung di sini..

Cumanya, aku dan rakan-rakan media di Kelantan agak ‘terguris’ hati, kecewa, ada juga rasa nak penyepak dengan segelintir ‘clan’ KL ini..macam tak pernah nak buat liputan..semua benda nak buat, semua benda cepat..

Hari pertama ketik penamaan calon, dah ada ‘clan’ yang buat onar sehingga menimbulkan kemarahan manusia seperti aku..sikap tak profesional, tak bekerjasama, tak sehati sejiwa jelas ditunjukkan..

contohnya, kalau nak buat sidang media, jangan main pakai jolok..kalau boleh, tunggu la kawan-kawan..jangan nak menggelupur tak tentu pasal..bukankah semua kerja macam kita nih boleh disempurnakan dengan cantik, cun, dan baik..sekali kau buat, orang tak kisah..tapi bila diulang, wanfai pun boleh jadi marah…

apa-apa pun, ia hanya sekadar cerita picisan saja..kepada clan yang lain, memang marvelous…mudah cara..senang cerita..aku pun suka..

panjang lagi ‘hari’ kita nih…jangan nak kejar sangat, takut nanti ada yang tak terkejar..ingat..masuk kandang kambing, kita mengembek, masuk kandang rimau, mengaum..

Selamat bertugas kawan-kawan..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

