Aku dan Manohara Lagi

Kes panas ini masih berterusan sehingga kini…kemelut rumah tangga yang dinanti-nantikan oleh seantero manusia apakah akan jadi pada penghujungnya…kedua-duanya masih mahu terus menang..tidak pula mahu memilih untuk mengalah..langsung, penyelesaiannya entah ke mana..

Manohara Odelia Pinot dan ibunya, Daisy Fajarina, disaman RM105 juta oleh Tengku Muhammad Fakhry Ismail Petra atas dakwaan memfitnah dan mengaibkannya..saman ini adalah susulan saman yang pertama yang dibuat oleh putera Sultan Kelantan ini di Mahkamah Syariah Kota Bharu Kelantan berjumlah RM972,750..

Jika dulu, media melaporkan secara meluas mengenai kenyataan yang dibuat oleh Daisy dan Manohara..bermula dengan dakwaan didera sehingga kontroversi Manohara melarikan diri pulang ke Indonesia dari Singapura..

Sekarang, langkah demi langkah Fakhry pula keluar dari kepompong Diraja mengambil tindakan..tidak dengan kenyataan rasmi daripada mulutnya sebaliknya dengan tindakan lebih bijak..menggunakan sistem undang-undang..

Nah..Daisy dan Manohara pula masih membisu..mungkin dek pernyataan saman yang keras yang dilhat seperti mahu mematikan langkah kedua beranak ini..babak seterusnya bakal terhidang..

Orang mula menghakimi kes ini..belum lagi keputusan ditentukan..ini tabiat manusia ciptaan Tuhan..usah ralat..nikmat pancaindera Tuhan, mulut, selagi tidak ditarik, selagi itu ia akan terus berfungsi mengikut nafsu pemiliknya.

Jujurnya, aku tidak bangga menjadi sebahagian daripada cerita ini..biarpun ‘nama’ aku ada di sana..aku sendiri malu menulis perkara ini yang boleh aku sifatkan ceteknya manusia berfikir dalam mengambil tindakan..Fakhry dengan cermat memilih undang-undang, Manohara dengan agresif memilih media..tapi, masing-masing ada kepentingan sendiri..kita siapa nak tahu benda tuh..

Tahu di mana silapnya..awalan tercetusnya epik ini..tuduh menuduh berlaku..jari dituding tanpa sedar lima jari yang lain terkena batang hidung sendiri..lihat, bukan penyelesaian yang dicari..jika ada, tiada siapa pula yang ketahui..cuma melihat anjing menyalak bukit, singa mengasah kuku di gua..

Lihat..yang pasti makhluk bergelar manusia akan mula menimbang tara, siapa yang bersalah, siapa pula sebaliknya..betul bukan..tak usah tipu lah kalau bukan itu yang terlintas dalam kepala otak kau..

penting pencarian kesalahan siapa dalam hal ini..penting sangat ke benda tuh..lebih penting kamu memikirkan kesalahan siapa sehingga lupa untuk menyelesaikan masalah pokok..

Cabuk kira engkau yang begitu, B.O.D.O.H..lebih tepat lagi..I.S.L.A.M bukan paksi pemikiran kau..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: