Aku dan Memaki

Pergi Jahanam UMNO..itu yang terkeluar dari mulut Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat…tak tahu kenapa boleh terkeluar ayat itu dari mulut dia..

Katanya, media tidak faham apa yang ingin disampaikan olehnya berhubung kenyataan bersedia bekerjasama dengan kerajaan pusat dalam pembangunan Kelantan..yang ditulis dalam paper, kerajaan pusat merujuk kepada kerajaan Barisan Nasional…benda ni yang jadi marah oleh Tok Guru..

Apabila terkeluar ayat ini daripada mulut Nik Aziz, ramai yang beri pelbagai persepsi..kebanyakan, tidak suka akan tindakan Nik Aziz..

Ditanyakan aku..bukan sesuatu yang pelik pun..bila orang politik bercakap sedemikian…Nik Aziz bukan orang pertama pun yang bercakap macam tuh..

Tindak-tanduk Nik Aziz hanya melengkapkan atau menyempurnakan tanggapan manusia dangkal seperti aku dan yang lain-lain, orang politik atau sesiapa saja akan berkata apa-apa bila tak boleh tahan sabar..atau mudah kata, MARAH..

Orang politik: Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob, pernah cakap, Go The Hell Utusan..Menteri Besar Ganu,Datuk Ahmad Said, pernah cakap, menatang dalam sidang DUN, Ahli Parlimen pernah cakap bukan-bukan dalam Parlimen, Datuk Datuk Ibrahim Ali, pernah lempar tap recorder wartawan apabila diprovok dengan soalan panas..

Orang biasa: perlu ke aku cakap di sini apa yang dicakap..yang di atas ini pun orang juga..betul kan..

Manusia, bila dah marah, tak boleh tahan sabar, tak sedar diri, benda yang tak patut cakap pun boleh keluar..palu kompang sana sini..Dunia tak kiamat lagi pun, dia rasa macam nak kiamat..kalau nak bertaubat, elok juga tapi terus hambur rasa marah..BODOH bukan..kalau dalam keadaan biasa, sedar, waras, semua boleh di cakap dengan baik..

Jadi, kesimpulannya, aku tak rasa pelik pun..hahahahhaa..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: