Aku, 3 Perkara dan Ulang 3 Tahun

Tiga perkara berlaku dalam bulan Ogos ini yang berkaitan dengan Cabuk…

Pejam-pejam celik..ini tahun ketiga aku sambut Ramadhan di bumi Cik Siti Wan Kembang…menjadikan genap 2 tahun aku bertugas di sini..turut berlaku dalam bulan Ogos ini juga, genap setahun aku terjun dalam arena blog..

Aku ingat lagi dua tahun yang lalu..selepas 2 minggu aku menikahi isteri aku, Norhayati, aku ditukarkan ke Kelantan..Ogos adalah bulannya..5hb aku bertugas di pejabat yang terletak di Jalan Che Su Kota Bharu…betul-betul aku menghirup udara baru dalam status yang baru..sudah berumah tangga..hehehehe..hidup la aku sampai sekarang di bumi Cik Siti Wan Kembang…dari berdua, dah jadi bertiga..ada Dania Qistin…sayangnya, tahun nih, Nor, Dania dan Damia Qismina (puteri yang baru dilahirkan) tak dapat merasai suasana Ramadhan di sini bersama aku..kerana masih berpantang di rumah mertua aku, Kajang..

Rentetan itu, aku mula merasai suasana berpuasa, menyambut bulan Ramadhan di Kelantan..negeri yang cukup terkenal dengan pondok-pondok agama yang melahirkan ramai ulamak yang terbilang, antaranya Tok Kenali..3 kali berulang Ramadhan, aku masih di sini..aku ingat lagi, juadah pertama aku berbuka puasa dengan Nor, kami ada beli sambal yang penuh dengan biji cili..dalam hati, ingatkan sambal ni confirm pedas, sekali dijamah, mak aaaiihhh..manisnya..tergelak aku dengan Nor bila teringat semula kenangan itu..

Pada tahun kedua aku menyambut Ramadhan (2008), sebelum itu, aku mula rasa bosan dalam pengisian aku hidupan seharian selain memenuhi tuntutan bekerja..jadi, aku tertarik untuk menambah satu lagi kerja aku, menulis blog…secara kebetulan, ketika itu, aku minat membaca sebuah blog rakan, Syahril Kadir yang penuh dengan cerita yang best, jadi aku sendiri terjun dalam arena blog..ditambah dengan beberapa rakan sebidang seperti Wan Faizal yang cukup dikenali sebagai Penulis Resah dan Azran dengan panggilan Tukang Canang turut sama aktif dalam menulis..pada mula aku memulakan tangan menaip di lembaran maya yang beralamatkan manlukeman.blogspot.com..selepas beberapa bulan, aku menukar selera kepada wordpress dan sehingga kini, aku masih setia di sini..

Tidak tahu boleh ke aku berganjak daripada angka 3 itu..hehehhee..kita lihat nanti..

  1. blog lu pun best gak bro, tak pernah miss nya gua baca tiap-tiap hari, keep on blogging!

  2. tq bro..hehehehee

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

