Aku, Pengurusan Teknologi (SHT) dan Ambank Jalan Pudu

36145113926853l

 

Lama juga aku tak berhubung dengan member-member lama..selain gang-gang kampung yang dikenali sebagai BJ Union (Budak Jahat Union), rakan-rakan sama tempat belajar, Universiti Teknologi Malaysia (UTM) antara umat-umat yang aku rindu nak jumpa..

Mungkin, selepas aku berkahwin, ditakdirkan aku bertugas seperti biasa di ibu pejabat, ada kebarangkalian aku akan kerap berjumpa dengan member-member sepengajian dalam Pengurusan Teknologi (SHT) 00-04…

Banyak perkembangan mengenai kawan-kawan nih yang aku miss..ada jemputan perkahwinan, aku tak dapat datang, ada majlis apa-apa pun aku susah nak attend..tidak mahu menyalahkan puncanya aku di Kota Bharu menyebakan aku jadi seperti kera sumbang..tapi aku tetap hargai kenangan aku sebagai pelajar SHT di UTM..

Selepas tamat pengajian Mac 2004, maka bersepah gang-gang aku di merata bumi Kuala Lumpur atau tempat lain, mula mencari kerja..tau kat mana paling ramai member aku kerja..Ambank Jalan Pudu..kalau tak silap dekat 10 orang member SHT aku kerja di sana..kemasukan ke situ dikepalai oleh Saiful Hafizan (Bjan)…berperingkat-peringkat, sorang demi sorang member aku masuk sana..

Terbaru…member aku yang letak jawatan di Air Asia, Hapizi selepas hampir 4 tahun di situ, menyertai kelompok kawan-kawan aku di Ambank…dengar cerita, hasil rekomen Bjan…baguslah..gua respek betul dengan member-member nih..dah boleh tolong kawan-kawan yang nak cari kerja..semua pangkat dah besar..dah lama kerja, mesti boleh panjat sikit demi sikit jawatan..

Bila fikir balik, nak tergelak pun ada..masa belajar, tempat sama..bila bekerja pun sama..seronok jugak..lebih-lebih lagi member-member yang sekepala dah gather even lepas belajar…ada orang kata, benda macam nih, tak berkembang..asyik jumpa orang yang sama..tapi tak jugak..Ambank tu bukan hak milik penuh SHT pun..ramai lagi yang kerja kat sana…

Masa aku kerja di ExxonMobil dulu, 3 orang gang SHT termasuk aku bekerja di department yang sama..cuma lain-lain divisyen..tetap gak aku ada member lain yang aku dapat kenal lebih-lebih lagi bila dapat join team bola syarikat minyak ini, The Xombies…

Apa-sajalah Cabuk..selamat dalam berjaya dalam karier masing-masing untuk semua SHT’rian..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

