Aku dan Unta

unta02

 

Unta fadang (padang) pasir pun tak femalas (pemalas) macam ente (kamu)..antara dialog Syawal lakonan Seniman Agung, Tan Sri P. Ramlee dalam filem Ahmad Albab..

dialog ini aku tujukan khas buat aku..dah jadi pemalas..malas..malllllllllaaaaaaaassss…mmm…zzz….zzzzzzzz…zzzzzzzzzzz

Oiiiii…kan dah kena sergah dengan orang belakang…nak taip entry pun sampai tertelelap..makin menjadi-jadi pemalas aku ni dalam bulan puasa nih..alasan la tuh konon cam puasa aku lebih hebat penatnya berbanding dengan orang lain..

Dalam kepala aku tengah duk fikir nak balik Kajang je..teringat anak-anak lah..Dania Qistin..Damia Qismina..permaisuri aku, Norhayati…sampai nak tidur pun susah..tapi, bila lepas Subuh, sah senang aku tidur..sampai terlajak masuk lewat ke pejabat…

Masuk pejabat pun macam nak bingung je kepala..tak tahu nak buat apa..nak berjalan sangat pun malas..kena lak baca memo bos-bos aku kat KL nun sana banyak sangat songeh nak mintak story untuk stok raya..aiseh, dah la nak mintak story taraf muka depan..bengong kejap..

Nak kena plan baik-baik nih..kena kikis sikit semangat terlalu cepat nak balik Kajang nih..geleng kepala la Cabuk..memang pemalas mengalahkan unta padang pasir la..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

