Aku dan Lambaian Kaabah

Aku baru berkesempatan nak buka laptop..online…hadap Cabuk…beberapa hari sudah ku tinggalkan..tak berupdate..naik berhabuk blog ni…wuuuuiiisshhhhhh…….ku tiup…

Agak kelam kabut minggu..secara tiba-tiba rasa macam jadi pekerja yang paling rajin..paling sibuk..paling heboh..sana sini tugasan penuh kepoh..sampai rasa macam tak larat tergopoh-gopoh..

Aku berada di Kajang..rumah mertua aku..kedua-duanya baru saja mendapat berita, Selasa lalu, panggilan menunaikan haji ke Baitullah..katanya bertolak pagi Ahad..kemudian dimaklumkan pagi Isnin pula..betul-betul last minute..aku sendiri pun terkejut..sampai geleng kepala fikir macam mana Tabung Haji buat kerja..atau mungkin..sudah menjadi kebiasaan..inilah Standard Operating Procedure yang diamalkan oleh agensi yang bertanggungjawab dalam kerja-kerja haji dan umrah di negara ini..

Langsung aku pun perlu balik..pagi Khamis ku sampai..malamnya ada kenduri doa selamat…persediaan untuk ke sana sudah dikemaskan…lambaian Baitul Haram semakin hampir..nampak semua berjalan lancar..harap-harap kekal hingga ke penghujung..

kepada Kamaruddin Ahmad dan Siti Mariam Abdullah.tahniah kerana beroleh peluang menjadi tetamu Allah…Selamat Datang ke Bumi Tuhan yang penuh dengan Wang Tunai…moga mendapat Haji yang Mabrur…Amin…

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

