Aku dan Hari Pertama di Chan Sow Lin

“Esok hang ada asignment, pukul 10.30 pagi…bla..bla..bla.” kata OC pagi yang rajin sangat nak call…

Hari pertama aku di ibu pejabat, Chan Sow Lin, aku ada tugasan..mula-mula aku agak terkumam..selang beberapa minit baru aku dapat berfikir…ada baiknya begitu..kalau tak sah, ter’bongok’ aku duduk pejabat tanpa sebarang kerja nak buat..

Gang seangkatan yang turut berpindah kembali ke sini sudah aku jumpa..otai-otai lama..orang-orang HQ juga sudah aku suai kenal semula..maklumlah, lama tak jumpa…

Sehingga saat entry ini dimasukkan, aku masih lagi tidak dapat meneka ke mana akan aku tuju..maksud, ‘meja’ mana yang akan aku dipertanggungjawabkan..am, jenayah, sukan, rencana, hiburan..yang terakhir tuh, kalau boleh aku nak elakkan…semua masih teka teki sehingga bos besar aku sendiri yang sahkan..dalam taklimat bersama bos kecil tadi, cuma hanya menyentuh ‘kata-kata aluan’ saja…ditambah dengan suntikan tekanan bahawasanya yang kembali ke HQ ini adalah harapan dan tunjang syarikat…

terima kasih dengan tekanan itu..termotivasi aku sekejap..walhal aku sendiri sudah menjangkakan ayat-ayat manis sebegitu..

Jadi..ke mana aku…tunggu saja babak yang seterusnya..

  1. bro, meh join crime .berseri-seri stori gempak nanti dapat…

    apa2pun, selamat kembali ke kl.

  2. salam bro..nampak gaye, mungkin ke arah tuh..tp kene tgg dicesion bos besar…hehehhee..xpe..ape2 gua roger bro dulu kalu dpt join crime..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

