Aku dan Bantal Busuk

Perlukah aku cerita pasal panjang bantal busuk..semua orang dah cukup maklum..rupa bentuk, ‘haruman’ yang keluar darinya, macam mana nama itu datang..namun, apa yang pasti, ia adalah teman sejati sesetengah orang..

Entah macam mana, aku boleh terkeluar terminologi menyebut bantal busuk untuk disamakan dengan peribadi seseorang ketika sesi melampias minda bersama beberapa member kerja..

Aku kata pada member aku..kau adalah bantal busuk..sebab, ramai orang suka dia..biarlah macam mana sekalipun, apa nak jadi, apa yang terkeluar dari mulut, apa perbuatan yang dibuat, dia tetap orang suka..macam bantal busuk..

Member aku balas..bantal busuk sekalipun tetap ditendang..tapi, dia lupa..biarpun bantal busuk ditendang orang, barang ini tetap dicari semula bagai setengah mati..sebab, dah jadi seperti teman sejati..

Mati akal kawan aku bila aku hujah benda tuh…hehehhee..

Berbeza dengan bantal-bantal lain..biarpun menjadi satu keperluan untuk meletakkan kepala lalu melelapkan mata tapi ia akan berubah dan bertukar mengikut tempat, masa atau keperluan individu..tidak seperti bantal busuk, ia perlu ada..

Member aku ada kata..dia hanya mahu jadi bantal yang diletakkan di dalam kereta..sebab, ke mana saja orang bawa..walaupun begitu sekali keadaannya tapi belum cukup menjadi penanda aras bantal itu menjadi kesukaan..mungkin, sampai masa bantal itu akan ditukarkan dengan yang baru..

Aku cukup hormat dengan kawan aku menangani anak buah..boleh dikatakan cukup bijak, tidak mudah melatah dan paling penting, tetap tenang apa jua..jadi, dia cukup popular dan disukai orang di pejabat..setakat ini, aku tak pernah dengar cerita orang tak suka dia..

Jadi..memang layak aku gelar dia bantal busuk..secara kebetulan pula, terminologi aku agak tetap untuk merujuk kepada keadaan dia..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: