Aku dan Tanggang Moden

Belum reda kesedihan aku apabila berdepan dengan kematian seorang sahabat semalam, hati aku agak tersentuh membaca satu berita yang aku kira antara paling ‘menakjubkan’ untuk awal tahun ini…

Pastinya, ramai yang sudah terbca mengenai berita ini sejak dari pagi tadi di Kosmo! (Ibu ‘terbang’ dari Sarawak terkilan dihalau anak) dan Utusan Malaysia (Si Tanggang moden dari Sarawak?)…..

Cerita ini bukan sesuatu yang baru atau pelik untuk diperkatakan tetapi menjadi sesuatu yang ‘menakjubkan’ apabila media utama tempatan dapat memaparkan kisah ‘dongeng’ ini untuk tatapan semua pembaca..

Tanpa kita ketahui, apa sebab musabab yang menyebabkan Tumi Wongsoruju, 52, yang terbang jauh dari Sarawak dihalau oleh anaknya meskipun hanya mahu melepaskan rindu saja..

Aku sendiri tak faham, apa yang hina sangat ibu ini sehingga anak perempuan sendiri tidak mahu mengakui darah daging yang mengalir..malah, kebodohan suami pula yang turut yang sama menjadi pendosa dalam hal ini…

Doa aku, untuk ibu satu dunia, anak-anak satu dunia, jangan kisah ini berlarutan, berjangkit menjadi penyakit kronik yang sukar diubati..

Amin..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: