Aku dan Manohara Diburu

Setinggi tahniah kepada rakan sejawat kerana berjaya memecah tembok ‘monopoli’ aku dalam hal-hal berita berkaitan dengan Manohara Odelia Pinot..tahniah juga sebab berjaya menghubungi responden yang bertanggungjawab untuk melunaskan tuntutan susulan yang diarahkan..

Sebenarnya bukan monopoli tapi bekerjasama berkongsi tugas..sebelum ini ada orang lain yang pernah mengambil alih tugasan ini tapi dikesan gagal untuk menyempurnakannya..mungkin kurang bernasib baik..tapi sekurang-kurangnya biar semua tahun bukan mudah untuk menjalankan amanah ini..

Manohara diburu..itu tajuk beritanya..nampaknya gaya, Tengku Temenggong Kelantan sangat serius dalam hal ini untuk membersihkan imej beliau yang sudah tercalar dek dakwaan fitnah yang dibuat oleh isterinya itu dan Daisy Fajarina (ibu Mano)..selepas peruntukan undang-undang di negara ini menyebelahi Tengku Muhammad Fakhry, kini baginda bersedia untuk ke Indonesia..

Umum pasti sedar, Tengku Temenggong Kelantan termasuk pasukan peguam yang dilantik tidak mahu dicop sebagai tidak bijak apabila mengetahui perintah undang-undang negara ini tidak ‘valid’ di Indonesia, jadi mengejar Manohara sehingga ke lubang cacing, itu matlamat hakiki..sebenarnya, cadangan untuk meneruskan prosiding undang-undang sivil di Indonesia sudah lama diketahui..bukan RM6 juta itu yang dikejar tapi imej yang bersih dituntut oleh Tengku Muhammad Fakhry..

Di sebalik kemelut rumah tangga yang masih tidak berkesudahan, masih juga ada orang yang bertanya kepada aku, adakah benar Manohara didera…jujurnya, aku sendiri tidak tahu..namun, hasil maklumat yang diperolehi berkaitan dengan Tengku Temenggong Kelantan dan Daisy, dua watak utama ini daripada sumber yang boleh dipercayai, ada sesuatu yang menarik aku temui..

sekadar gambaran…

Keturunan raja..siapa yang tidak kenal..kalau nak bercerita pasal raja, anak raja, kerabat raja, tak kisah mana punya keturunan, sah macam-macam cerita yang terkeluar..satu saja ayatnya yang pasti sama..’mereka anak raja, kerabat raja, keturunan raja, boleh buat apa-apa saja’..

Beberapa warga Indonesia, yang bijak pandai sampai kepada yang pandai bertukang termasuk yang mempunyai akses rapat dengan keluarga ini, satu nada saja kenyataan yang dikeluarkan apabila aku mengajak berbicara mengenai kes ini..lebih-lebih lagi membabitkan Daisy..aku sendiri agak terkejut dengan pendedahan itu..

Jadi, dalam ini, siapa yang lebih bijak,licik, bijak mengguna peluang dan mengambil kesempatan, pasti akan mencapai apa yang diingini..bagi aku, masih belum ada rumusan tepat, lengkap, penamat dalam kes ini..aku bukan manusia yang hanya bergantung kepada cakap-cakap saja..fakta, bukti, taakulan, itu mainan aku..

kita lihat babak seterusnya..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

