Aku dan Blogger Politik

Walaupun hakikat sebenar aku cukup tak suka nak cerita hal politik di Cabuk tapi sekali-sekala aku gemar juga nak mencelah menulis sesuatu mengenai perihal bidang yang cukup aku anggap jijik ini..

Boleh dikatakan, hampir setiap hari santapan mata aku untuk ‘surf’ blog-blog hebat yang ada, pasti aku tak lupa nak buka beberapa blog satira politik..sekadar mahu membaca, ada sedikit pengetahuan, biarlah orang kata ia tak berguna tapi kewujudannya mendapat izin dari Tuhan, jadi ia ada manfaatnya..

Dalam entry Surat Terbuka Kepada Blogger Pro Kerajaan dan Pro Pembangkang aku ada menyatakan pendirian aku mengenai blogger-blogger ini..

Barang siapa yang berminat dalam hal ini sudah pasti dapat melihat pergeseran terbuka yang berlaku antara blogger yang satu ketika dulu boleh dikakatan bersahabat baik.perkara ini sebenarnya sudah lama, cuma aku lihat agak memuncak sejak kebelakangan ini apabila salah seorang daripada mereka sudah muak melihat bekas rakan seperjuangan keterlaluan ‘menibai’ bekas parti anutannya..

Semuanya dapat lihat di sini…Kickdefella dan lagi…bergesel lak dengan seorang ini yang dikenali sebagai Tulang Besi..dan seorang lagi, antara blogger yang aku sendiri mahu bersua muka dengannya selain Kickdefella tapi tak kesampaian atas sebab dia sendiri yang tahu, si Topeng Perak, pun sama dalam kemelut ini..

Sebenarnya, aku nak tergelak besar tengok permainan brother-brother otai nih.selain daripada aku yang tergelak, yang pasti lebih ramai lagi orang-orang lain pun turut sama nak tumpang gelak atas sikap tabie yang mahu mengambil kesempatan melihat kemelut yang membabitkan puak ini yang satu ketika berada dalam satu kem..

Apa kisah sebenar di sebalik kejadian yang berlaku ini..mungkin kita akan lihat kapal armada yang besar akan karam bersama nakhodanya…dan kebetulan pula si luncai yang menumpang pun terjun dengan labu-labunya. dan syaitan bersama iblis terbahak-bahak keriangan…

Aku masih suka lihat babak-babak seterusnya…

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

