Aku dan Tandas Parlimen

Mungkin agak menjijikkan entry aku kali ini..terpulang pada persepsi pembaca tapi ada sesuatu yang ingin aku ketengah..

Selama aku duduk di Parlimen ini, aku cukup teruja melihat sistem paip di sini..lihat pada gambar di atas..setakat aku hidup, masuk mana-mana tandas, aku tidak pernah jumpa sistem seperti ini yang boleh aku anggap mesra pengguna..

Lihat pada besi paip itu, ia boleh diubah kedudukan mengikut kesesuaian pengguna bilik termenung ini..boleh tolak ke depan, boleh tarik ke belakang..walaupun nampak tradisional tapi ia lebih baik daripada sistem moden yang lain, yang hanya mengundang kesukaran kepada pengguna..

Sebelum ini, rakan aku di Kosmo! pernah membawa isu mengenai tandas di beberapa pusat membeli-belah di Kuala Lumpur yang tidak menyediakan paip air sehingga menyukarkan pengguna terutama beragama Islam untuk menyempurnakan hadas… rakan aku, aku kira berjaya memperoleh pahala apabila salah sebuah kompleks membeli-belah yang didedahkan kelemahan itu akhirnya menukar sistem paipnya..tahniah buat sahabat aku, Shamsul Fitri Majid…

Aku rasa, entry ini sedikit sebanyak mungkin boleh dijadikan rujukan..siapa tahu..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

