Aku KINI Di Lembah Klang

Entry bertajuk Aku, Surau dan Agama pernah aku tulis satu ketika semas bertugas di Kota Bharu, Kelantan bertarikh 20 April 2009..tetapi sekarang, aku di Lembah Klang..itu status aku sekarang..

Mood cuti sehari aku dirosakkan secara tiba-tiba apabila menerima SMS daripada ibunda bertanyakan sesuatu yang aku cukup pelik..selepas diselidik, baru aku tahu ia ada kaitan dengan surau di rumah orang tua ku..

Selepas senyap seketika, manusia yang ada beragama Islam ini mula menyalak kembali mengenai hasrat untuk merobohkan surau itu..kenapa kembali menyalak seperti anjing..Dia mendakwa orang-orang yang melindungi kewujudan surau itu sudah tiada kuasa untuk berbuat demikian..

Selepas lebih setahun, aku sangka manusia ini sudah menerima hidayah dari Tuhan dan bertaubat kembali mengikut lunas Islam sebenar..namun sangkaan aku meleset..manusia itu sukar MENGAKUI KESILAPANNYA..dan lebih malang, SUKA MENGULANGI kesilapan yang sama..

Jawab aku mudah pada ibunda..anak emak, LUQMAN HAKIM AB. RAHIM kini di Lembah Klang..tunggu dan lihat saja..

  1. Kemabukan kuasa menjadikan mereka lupa siapa itu Sang Pencipta.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

