Aku, Badminton dan Punca

Aku dah tak ingat bila kali terakhir aku main badminton..kalau tak silap, sejak balik Kuala Lumpur, ada join kawan-kawan panas badan main badminton..bila masanya, aku sendiri dah lupa..itupun ada dua tiga kali…belum lagi nak cerita pasal futsal..sedih juga bila fikir karier aku dalam sukan nih…haih..

Dua minggu berturut-turut, dua minggu yang lalu, aku kembali memegang raket dan memukul bulu tangkis..secara mengejut, dijemput pula untuk bermain dalam perlawanan persahabatan antara jabatan di syarikat aku yang baik hati ini..

Perlawanan pertama, seperti tertera pada keratan akhbar di atas, bertemu dengan Kelab Veteran Utusan Melayu (KVUM) yang terdiri daripada bekas pekerja termasuk beberapa orang muda yang diserap memasuki pasukan mereka..jadi, aku bukan menentang orang veteran sebaliknya ada juga di kalangan umur sebaya dengan aku..

Perlawanan kedua pula, seperti juga tertera pada keratan akhar di atas, menentang Jabatan Pengeluaran..

Nak jadi cerita, dalam kedua-dua perlawanan itu, aku secara mengejut menjadi pemain yang diharap untuk mendapat mata kemenangan..geleng kepala sekejap..ketika menentang KVUM, aku perlu bermain secara perseorangan selepas menang dalam acara beregu..bermain secara perseorangan memang satu benda yang cukup aku tak gemar..bukan sebab faktor saiz fizikal aku kecil tapi memang bukan kepandaian aku bermain dalam acara itu..

Dalam perlawanan kedua pula, dek kerana kelewatan aku sampai, aku diarah untuk bermain dalam beregu campuran berganding dengan seorang staf wanita..ini pun satu benda yang aku tak gemar atas sebab yang sama..

Akhirnya, dalam kedua-dua perlawanan itu aku tewas termasuk pasukan aku secara keseluruhan..Lebih malang lagi, ketika bermain perseorangan, aku tak sempat nak habiskan perlawanan sebab masalah kecederaan..selain itu, akibat terlalu lama tidak bersukan, habis seluruh badan aku dirasakan seperti lumpuh dibuat-buat..nak bergerak pun, aku rasa ketat saja..hanya selepas dua hari rehat di rumah, otot-otot badan kembali seperti biasa..

Dan, yang paling sadis lagi, aku menganggap diri ini menjadi punca kepada kekalahan pasukan dalam kedua-dua perlawanan persahabatan itu..malu jugak sebab dua kali nama ditulis dalam surat khabar secara terang-terangan…alahai nasib badan..beriya bos aku edit story tuh..

apa-apa pun, maaf la bos..den jadi punco…

    • sebaliktabir
    • December 13th, 2010

    Tahniah! Walaupun tak menang tapi berjaya menjadi pemain harapan… hehehe

  1. bidang terjun je syeh..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

