Aku dan Mamat TV Yang Popular

Minggu lepas aku hadir ke majlis makan malam pelancaran penubuhan Kelab Pemuda Ikrar Setia Malaysia di Dewan Perdana Felda..pelancaran kelab itu disempurnakan oleh Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek..

Majlis itu turut dihadiri oleh ramai belia yang merupakan ahli kepada kelab tersebut..jika dilihat, aku sangat bangga melihat kehadiran orang-orang muda itu yang sanggup berhabis RM139 sekepala untuk duduk dalam majlis yang penuh itu..kesemua yang hadir juga tampil dengan pelbagai fesyen yang menarik tak kira lelaki dan wanita, seperti yang dikatakan oleh datuk menteri..tahniah..

Habis intro aku..masuk tajuk status aku..majlis itu dikendalikan oleh dua pengacara lelaki dan wanita yang dikatakan orang popular ketika ini..seorang itu, adalah seorang wartawan dan seorang lagi adalah pengacara program hiburan..kedua-duanya mempunyai pertalian yang rapat..si wartawan mencari bahan untuk program hiburan itu dan si pengacara menjadikan bahan itu sebahagian pengisian program yang dikendalikan olehnya..

Alex (kiri)

Majlis itu turut diserikan dengan persembahan seorang belia yang bernama Alex..dia menyanyikan lagu dalam 3 bahasa iaitu Melayu, Cina dan India..hebat anak muda ini..pada mulanya, aku tidak mengenali Alex sehingga dia menyanyikan lagi berbahasa Melayu yang bertajuk Perpaduan 1Malaysia yang dicipta sendiri olehnya..sah, aku memang kenal Alex..

Selepas Alex tamat mengadakan persembahan, si pengacara lelaki memuji Alex hebat menyanyikan lagu dalam 3 bahasa termasuk menyukai lagu ciptaan Alex..namun, secara spontan, si pengacara lelaki a.k.a. Mamat TV Yang Popular bertanyakan kepada Alex dari mana Alex dapat lagu itu, adakah ia diambil dengan melihatnya di internet..

Tergamam aku sekejap..aku mula berfikir sama ada mamat itu bergurau atau sebaliknya..mungkin aku rasa mamat itu memang tak kenal Alex..atau dia tak buat homework untuk menjadi pengacara pada malam itu..sebabnya, perkara sebaliknya akan berlaku untuk menjadikan kemunculan Alex tidak sia-sia begitu saja..

Alex merupakan 10 finalis pertandingan Mencipta Lagu 1Malaysia yang dikendalikan oleh HotFM dan lagu ciptaanya itu kerap berkumandang di corong radio swasta tersebut..malah Alex pernah menjadi tetamu untuk slot yang dikendalikan oleh Faizal Ismail dan Fafau (sekarang dah ada AG)..mungkin Alex tak popular seperti artis lain yang biasa mamat itu interview tapi dia pernah berada dalam lingkungan berita yang menjadi ‘national interest’…Faizal Tahir yang menang pertandingan ini dengan lagu ciptaan Audi Mok dan lirik oleh Nur Fatimah diraikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak..

(untuk rujukan mengenai cerita Alex, boleh tengok di sini, sini.

Hairan juga aku dengan Mamat TV Yang Popular itu boleh bertabiat sedemikian..kalau diikutkan track record yang dikenali oleh orang ramai melalui penampilan di kaca televisyen, mamat ini cukup hebat bertanyakan soalan-soalan cepu emas kepada artis-artis tanah air..boleh dikatakan semua isu dalam tangan dia..tergagap-gagap artis nak jawab soalan dia..

Aduhai..alahai..sayang seribu kali sayang..nasiblah aku sorang saja kot yang kenal Alex malam tuh..jadi, aku saja yang boleh buat ulasan sikit kat Cabuk nih..jangan marah, jangan melatah yerrrr..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

