Aku dan Wan Fakhrul Wan Bakar

 

Ketika aku tulis entry ini, penama di atas sudah melaporkan diri di tempat kerja baru, padang hijau baru yang dipilih untuk meneruskan kesinambungan sebagai wartawan atau penulis sukan yang tegar…

Wan Fakhrul Wan Bakar, adalah rakan sekerja aku sejak lima tahun yang lalu..merupakan ‘junior’ beberapa bulan saja dari aku..asalnya, seorang engineer elektronik Sony selama 8 bulan sebelum beralih arah ke bidang penulisan..kerana minat, apa saja boleh jadi..

Selain merupakan rakan sepasukan dalam Futsal, banyak kenangan lain yang aku kongsi bersama Wan Fakhrul..saat-saat percintaan bersama Waziha Wahid, isterinya (kini) turut aku simpan dalam poket…termasuk detik nak berhenti kerja lebih awal dari tarikh sekarang..

Seorang yang dikenali dengan nickname Misai di kalangan peminat bola sepak terutama pasukan Selangor, kerja tangan Wan Fakhrul tak pernah mengecewakan..seorang yang sangat rajin, dedikasi dan bertanggungjawab terhadap tugas yang dipikul..perlu diakui, pemergian Wan Fakhrul merupakan satu kehilangan besar buat meja Sukan Kosmo!..

Atas sebab-sebab tertentu, Wan Fakhrul perlu mengangkat kaki untuk berganjak menaiki kapal yang baru..lebih teguh, utuh dan kukuh..apa yang tersimpan dalam benaknya, hanya kawan-kawan yng terdekat saja tau..

Selamat maju jaya untuk Wan Fakhrul di tempat baru..baca mengenai hari terakhir Wan Fakhrul di blognya

  1. wah siap ada entry special kat blog ko ni hakim.. terharu.. hehe.. thanks… apa2 hal, cite psl kapal tu, biar dino sorg je la yg leh tulis. dia lebih tau selok belok kapal.. hehe

  2. kita tgg entry itu nanti…hahahahahaa

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: